Friday, October 24, 2008

apa tu.......majlis raya di Sinar Harian rupanya!


Pengunjung : 1312

Jumaat 24-10-2008




Murid OKU tonjol bakat

DEWAN BETA – Kemeriahan sambutan hari raya Sekolah Kebangsaan (SK) Dewan Beta di sini, semalam dapat dirasai dengan kehadiran murid-murid berpakaian raya dan membawa juadah beramai-ramai.

Menurut guru penyelarasnya, Azman Abd Latif, murid-murid daripada kelas Integrasi Pendidikan Khas (bermasalah pembelajaran) turut serta memeriahkan sambutan tersebut.

“Walaupun tidak seperti kanak-kanak lain, tetapi mereka juga begitu teruja apabila melihat suasana kemeriahan sambutan yang diadakan oleh pihak sekolah ini,’’ katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata, sebagai guru kepada kelas integrasi mereka sentiasa menggalakkan murid-murid istimewa itu untuk menyertai semua aktiviti yang diadakan oleh pihak sekolah.

Azman berkata, mereka tidak mahu murid-murid istimewa itu dilayan berbeza dan pendedahan seperti ini memberi peluang kepada mereka untuk lebih mengenali kehidupan sebenar.

Menurutnya, ia juga dapat memupuk keyakinan diri murid-murid istimewa agar mereka tidak berasa rendah diri apabila bergaul dengan murid-murid biasa di sekolah ini.

“Mereka juga sebahagian daripada warga sekolah dan kami di sini mahu melihat mereka rasa dihargai dan bersama-sama bergembira dalam majlis ini,’’ katanya.


petikan di sinar harian, sila klik di bawah
http://www.sinarharian.com.my/kelantan/content/story2082635.asp

No comments: